Comunicat del Cercle Històric Miquel Biada

Post 34 of 103
Comunicat del Cercle Històric Miquel Biada
L’any 1948 tota la ciutat es va aglutinar entorn de la  commemoració del centenari del 1er tren de la península. Era una època difícil, la dictadura franquista va barrejar el tren de Mataró amb el Madrid-Aranjuez, inaugurat dos anys més tard. Era una època difícil, però tota la comunitat hi va participar de forma activa.
Miquel Biada juntament amb un bon equip d’emprenedors van fer realitat un somni: el ferrocarril que des de Barcelona va unir els pobles del Maresme fins a Mataró. Aquest primer pas i els que van seguir arreu del Principat van ajudar al desenvolupament industrial i agrícola de Catalunya, en apropar amb rapidesa els viatgers i mercaderies als seus punts de consum o destí.
Fa quasi 60 anys que cada 28 d’octubre l’Alcalde de Mataró realitza una ofrena floral al monument de Miquel Biada en nom de tota la ciutat. Enguany està previst amb motiu del 170è aniversari la col.locació d’una una placa commemorativa on foren ubicades les primeres estacions de Barcelona i Mataró. De Miquel Biada i el tren no se’n pot fer un ús partidista, no pertany a cap societat ni cap partit polític. És el patrimoni de tota una ciutat, Mataró.

This article was written by admin-bi@da